Aubergine past in meer dan alleen de gezondheidstrend

Sinds 1996 is Purple Pride uitgegroeid tot het grootste auberginemerk in Noordwest-Europa. Goed nieuws want de aubergine wordt onder consumenten steeds populairder. Met veel vezels en weinig calorieën, past deze vruchtgroente in de trend van gezond(er) eten, duurzame keuzes en een vega(n) lifestyle. Het auberginemerk van Growers United inspireert haar shoppers al jaren met snelle en smakelijke recepten, kookdemonstraties en via influencers op sociale media.

‘Daarnaast ontwikkelen we innovatieve convenience producten, als aanvulling op ons reguliere assortiment. Want dat is wat de markt op dit moment zoekt: gezonde kant-en-klaar producten, maar dan wel gebaseerd op 100% plantaardige ingrediënten,’ aldus Rob Mulder, Sales Manager van Purple Pride.

Trend van gezond(er) eten, duurzame keuzes en vega(n) lifestyle
‘De groeiende populariteit van de aubergine valt goed te verklaren. In Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk werd de zoekterm ‘aubergine’ tijdens de pandemie in 2020 verbazingwekkend veel ingetypt en ook nu zoeken consumenten steeds vaker recepten met de aubergine in de hoofdrol. Onze vruchtgroente past perfect in de trend van gezond(er) eten, duurzame keuzes en een vega(n) lifestyle.’

‘Onderzoek onder shoppers uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Polen en Zweden laat zien dat shoppers wel interesse hebben in de aubergine, maar vaak nog niet weten in welk gerecht ze deze kunnen gebruiken’, legt Rob uit. ‘Ook toont ons onderzoek aan welke recepten het meest populair zijn. Daarom delen we vanuit Purple Pride smakelijke en makkelijk te bereiden gerechten waarin aubergines eenvoudig kunnen worden gebruikt. Hiermee zetten we shoppers ertoe aan om vaker aubergines op tafel te zetten.’

Nieuw: vegan aubergine shoarma voor retail en foodservice providers
Purple Pride inspireert haar shoppers ook met kookdemonstraties en via influencers op sociale media. ‘Daarnaast ontwikkelt Purple Pride als aanvulling op het reguliere assortiment, innovatieve convenience producten met de aubergine in de hoofdrol. Sinds de zomer vorig jaar heeft de Nederlandse retail en foodservice onze vegan aubergine shoarma opgenomen in haar assortiment. Ook voert Purple Pride op dit moment gesprekken met meerdere Europese retailers die ook interesse hebben in dit unieke product.’

‘Tijdens het Vegan Taste Lab, noemde trendwatcher Food Inspiration onze 100% plantaardige shoarma eerder al een van de meest inspirerende food concepten. Met dit innovatieve product voldoen we aan de actuele vraag uit de markt: gezonde kant-en-klaar producten, maar dan wel gebaseerd op 100% plantaardige ingrediënten,’ aldus Rob. ‘Onze vegan aubergine shoarma is simpel te bereiden, supersnel klaar en vooral heel smakelijk.’

Purple Pride ambieert prominente plek in het wereldwijd weekmenu
Met deze stappen wil Purple Pride de aubergine bij nog meer mensen introduceren. En niet alleen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten verdient deze veelzijdige en gezonde vruchtgroente een prominente plek in het weekmenu. Met haar uitgebreide assortiment, duurzame teeltmethoden en innovatieve convenience producten blijft Purple Pride een ambitieus merk van Growers United.

Meer over de groeikracht van auberginemerk Purple Pride
Met haar uitgebreide assortiment kan Purple Pride perfect inspelen op de toenemende populariteit van de aubergine. Per 1 januari 2023 heeft specialty teler Van Luijk zich bij Purple Pride aangesloten waardoor het aubergineareaal van Growers United steeg naar maar liefst 75.5 hectare. Purple Pride bestaat uit vijf verschillende familiebedrijven met acht teeltlocaties. Samen produceren zij een jaarlijkse oogst van ruim 42,5 miljoen kilo aubergines.

Geïnspireerd geraakt door ons uitgebreide assortiment en innovatieve producten? Bezoek voor meer informatie de website van Purple Pride www.purplepride.nl of neem contact met ons op, via marketing@growersunited.nl of +31 (0)174 238 000.