heerlijk vers in goede handen
Onze telers zijn echte familiebedrijven. Met kennis uit meerdere generaties: van opa op vader en (schoon)zoon. Met vakmanschap werken ze iedere dag hard om de beste groente te telen. Ze weten alles over hun product. En het zijn echte ondernemers. Ze bereiden zich voor op de toekomst door te groeien en kansen te pakken.
Komkommer
Green diamonds
61
hectare
138
mio stuks per jaar
Tomaat
Prominent
382
hectare
241
mio kg per jaar
Aubergine
Purple Pride
72
hectare
42
mio kg per jaar
Paprika
SweetPoint / PapriCo
123
hectare
37
mio kg per jaar
ontmoet
onze telers
Dit zijn Luc, Richard en Marcel van der Knaap. Richard en Marcel zijn broers. Luc is de zoon van Richard. Samen hebben ze een tomatenbedrijf. Als scholier werkte Luc al in het bedrijf en na zijn school stapte hij fulltime in het bedrijf. In januari 2018 is Luc mede-eigenaar geworden.
Ze zijn gefuseerd met mede-lid Oussoren Trostomaten. Door de bundeling groeit het bedrijf uit tot 26 hectare en gaan ze verder onder de naam Roots. Voor Luc betekent de fusie een robuust fundament voor verdere groei. Daarnaast geeft het Luc de kans om nog jaren samen te ondernemen. Stefan en Jasper Oussoren zijn namelijk jonger dan zijn vader en oom.
Met Futureproof werken we aan de ontwikkeling van onze ondernemers, hun onderneming en de coöperatie. In dit programma staat de toekomst centraal: welke kennis hebben onze ondernemers richting 2030 nodig? Voor onze jonge ondernemers is er een aparte groep Under 40. Samen ontwikkelen ze kennis en wisselen ze ervaring en ideeën uit over bedrijfs- opvolging, samenwerkingsvormen en het versterken van de eigen onderneming.
onze
teelt
Al onze producten komen uit de kas: paprika, tomaat, aubergine en komkommer. Ze worden het mooist onder een glazen dak. Want in de kas kun je de plant precies geven wat hij nodig heeft. Duurzaam ook, want de kassen zijn modern en voorzien van de laatste technieken. Telers zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om slimmer te telen. Maar ook om smaak te verbeteren. Daarom testen ze continu diverse rassen op zoek naar een nog betere smaak.
Na de oogst zet de teler zijn producten klaar. Dezelfde dag nog worden de dozen opgehaald en naar het verpakkingscentrum gebracht. Daar wordt het product in consumenteneenheden verpakt. Vervolgens haalt de klant het verpakte product op en binnen 24 uur ligt de groente in de winkel. Verser kan niet.
Tom en Luc doen ook mee met ons Young Potential programma. In dit programma begeleiden we jonge bedrijfsopvolgers bij het runnen van een modern teeltbedrijf. De onderwerpen lopen uiteen van autonoom telen, robotisering tot over wat voor soort ondernemer ben ik. Bovendien is het leuk om andere jonge ondernemers beter te leren kennen.