Edward Koornneef: aubergine shoarma ‘next generation’ innovatie

De eerder in FoodService geïntroduceerde vegetarische aubergine shoarma is nu ook voor consumenten te koop. Je vindt de plantbased shoarma van Purple Pride bij Jumbo in de koeling tussen de gesneden groenten. Jumbo ondernemer Edward Koornneef reageert enthousiast en gelooft wel in plantaardige ready-to-use concepten.  

Edward Koornneef, trotse eigenaar van meerdere Jumbo supermarkten en twee Jumbo Foodmarkten (Naaldwijk en Leidschendam) reageert enthousiast op de introductie van een kant & klare plantaardige aubergine shoarma onder het Jumbo merk. “Ik geloof in plantaardige ready-to-use concepten en heb zelf in de nieuwste Jumbo Foodmarkt een volledig vegan convenience-schap ingericht. Dit zijn toch de concepten van de toekomst: meer gemak, lekker bereid én plantaardig. Het is onze taak als ondernemers om deze concepten aantrekkelijk te presenteren en de shopper ze te laten proeven op de winkelvloer. De aubergine shoarma ontwikkelt door Growers United, is daar een goed voorbeeld van.” 

“Maar belangrijker nog is dat ik merk dat mijn klanten bij willen dragen aan een beter milieu, door minder vlees te eten. En met name jongeren zijn steeds vaker op zoek naar vegan producten. Die vraag zal in de toekomst alleen maar groter worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het product lekker moet zijn. De smaak van de aubergine shoarma is herkenbaar en komt overeen met de shoarma gemaakt van lamsvlees, kip of rundvlees. En de maaltijd staat zo op tafel. Je hoeft de aubergine shoarma alleen kort op te bakken”, vervolgt Edward positief. “Verder zien we dat het schap vleesvervangers enorm gegroeid is. Er is steeds meer aanbod, maar de meeste producten worden nog gemaakt met soja. Met het oog op duurzaamheid zien wij nieuwe, lekkere concepten die volledig gebaseerd zijn op groenten als de next generation innovaties.”