Whitepaper geeft kijkje in keuze- en aankoopproces van internationale shoppers

‘Hoe stimuleer je consumenten om gezonde(re) keuzes te maken, waardoor de verkoop van vruchtgroenten uiteindelijk toeneemt?’ vraagt Perry Dekkers, Commercieel Directeur van Growers United, zich af. ‘De eerste stap om shoppers vaker voor vruchtgroenten te laten kiezen, is inzicht te krijgen in hun keuze- en aankoopgedrag. Vervolgens kunnen wij, samen met onze ketenpartners, retailers van actuele adviezen en slimme oplossingen voorzien.’

Welke invloed hebben de plaatsing en positionering van AGF-producten in het winkelschap op een succesvol aankoopproces? En hoe kun je dit verder optimaliseren voor betere verkoopresultaten? Dit soort inzichten en adviezen heeft Senior Trade Marketeer Mark van den Barg, in een whitepaper op een rij gezet. ‘Hierin zetten we de informatie uit ons uitgebreide internationale shopper onderzoek helder uiteen, waardoor duidelijk wordt op welke punten wij shoppers nog beter kunnen bedienen. En dat komt niet alleen hen ten goede, maar uiteindelijk de hele AGF-keten.’

Presentatie, plaatsing en positionering voor succesvolle verkoopresultaten
‘Neem de aubergine. Een overtuigende 70% van de shoppers zegt open te staan voor een eerste maar ook voor herhaalde aankoop van deze vruchtgroente. Daarop zegt 21% van deze shoppers dan wel inspiratie nodig te hebben in de vorm van recepten. 17% geeft aan te willen weten op welke manier en in welke combinaties aubergine gegeten kan worden. Niet alleen in folders, magazines of apps van retailers kan meer informatie worden verstrekt over de veelzijdigheid van aubergines, maar ook op de winkelvloer kunnen consumenten worden geïnspireerd.’

‘Een ander voorbeeld is paprika. De traditionele blok paprika wordt vaak voorafgaand aan het supermarktbezoek al op het boodschappenlijstje gezet. Dat geldt minder voor de puntpaprika, waardoor deze variant het vaker van impulsaankopen moet hebben. Daarom zou een prominente positionering in het schap – vlak boven de blokpaprika – een slimme zet zijn om de verkoop van puntpaprika’s te stimuleren.’

Benieuwd naar meer van dit soort inzichten en verbeterpunten? Download dan onze whitepaper Internationaal shopper onderzoek biedt tools om verkoop vruchtgroenten te stimuleren

Growers United houdt het keuze- en aankoopproces van internationale shoppers nauwlettend in de gaten. Benieuwd hoe wij de resultaten omzetten in actuele adviezen en slimme oplossingen die bijdragen aan groeikansen voor de hele AGF-keten? Check de website van Growers United voor meer informatie of neem contact met ons op, via marketing@growersunited.nl of +31 (0)174 238 000.

download whitepaper