Hoe behaal jij meer rendement per vierkante meter?

Alles wat Growers United doet, is in het belang van de eigen telers én van de retailers. Onze telers denken aan rendement per vierkante meter in de kas, de supermarkten willen meer rendement per vierkante meter in de winkel. Ons retail marketing-team maakt daar een connectie tussen. Niet omdat wij een groter deel van de taart willen, maar omdat we de taart als geheel willen vergroten. 

Maar hoe behaal je dan meer rendement op de winkelvloer? Op de eerste plaats door het gedrag van de consument in kaart te brengen en daar op in te spelen. Wist jij bijvoorbeeld dat er een verschil zit tussen wat een consument zegt te gaan kopen en wat er uiteindelijk in het winkelmandje wordt gestopt? Door onderzoek te doen en scandata te analyseren, krijgen we op beide vragen een antwoord. Dat levert interessante informatie op, waarmee onze klanten hun omzet kunnen vergroten. En ten tweede moeten we ons blijven inspannen om de consument op meerdere momenten per dag vruchtgroenten te laten eten. Dat is onze gezamenlijke challenge, die ik graag blijf herhalen. Een tomaat op brood bij het ontbijt, een komkommertje als snack in de middag, aubergine ’s avonds in de pasta en een paprika bij de borrel als tapas. Meer vruchtgroenten per dag is een win-winsituatie voor alle schakels in de keten. Ook de consument gaat daar gezonder van leven.  

Wil je hier eens over doorpraten? Dan zien we je graag op onze stand tijdens de Fruit Logistica in Berlijn. Of neem direct contact op met een van onze accountmanagers. Voor nu alvast hele fijne dagen toegewenst! 

Perry Dekkers

Commercieel Directeur