Hoe het bepalen van ‘product value’ leidt tot meer omzet

Product value, oftewel de manier waarop een AGF-product voldoet aan de verwachtingen en behoeften van shoppers. ‘Weten wat de (meer)waarde is van je product, is van cruciaal belang,’ zegt Wim van den Berg, Retail Marketing Manager. ‘Want producten met een hoge waarde en waardering worden beter verkocht. En dat is goed voor de hele AGF-keten; van producenten en leveranciers tot retailers.’

Bepalen van ‘product value’ via objectief onderzoek
Hoe bepaal je de waarde van een AGF-product? ‘Door via objectief onderzoek de actuele behoeften van shoppers in kaart te brengen en de geschiktheid van het AGF-product voor de markt te beoordelen,’ legt Wim uit. ‘Growers United voert al jaren internationaal shopperonderzoek uit via marktonderzoeksbureau GfK, waarbij de (meer)waarde van factoren zoals smaak, versheid, houdbaarheid, presentatie en (duurzame) verpakkingen wordt getoetst. Daarnaast worden nieuwe producten – zoals nieuwe rassen – objectief beoordeeld door een onafhankelijk gespecialiseerd bedrijf (Normec). Voor Growers United zijn deze factoren stuk voor stuk van belang tijdens het productieproces, waardoor de meerwaarde van een AGF-product verder kan worden verhoogd.’

Waardevolle AGF-producten; Good Food in Good Hands
‘Vanuit onze kennis en expertise weet Growers United precies wat de (meer)waarde van haar AGF-producten is. Ons mission statement Good Food in Good Hands weerspiegelt dit. En om deze (meer)waarde verder te vergroten kijken wij kritisch naar ketenpartners om mee samen te werken. Want alleen met de juiste ketenpartners – die geloven in dezelfde waarden – kunnen we een succesvol businessmodel creëren waarmee we samen blijven groeien. Niet in de laatste plaats qua omzet. Naast omzet en volume zijn factoren als penetratie, frequentie en omloopsnelheid bepalend voor een succesvol product.’

Weten wat de waarde is van je AGF-producten, stimuleert omzet
‘Bij Growers United staat product value altijd centraal. Samen met onze ketenpartners zorgen we ervoor dat miljoenen internationale shoppers dagelijks toegang hebben tot onze smaakvolle en gezonde AGF-producten. Voldoen aan de actuele behoefte vanuit de markt vertaalt zich niet alleen in tevreden shoppers, maar uiteindelijk ook in tevreden retailers en leveranciers. Want terugkerende shoppers zorgen voor meer verkoop en hogere omzetcijfers. En dat is goed voor de hele AGF-keten.’

Growers United weet wat de (meer)waarde is van haar AGF-producten. Benieuwd hoe we dit kunnen vertalen naar meer verkoop en een hogere omzet? Check de website van Growers United voor meer informatie of neem contact met ons op, via marketing@growersunited.nl of +31 (0)174 238 000.