Wat triggert de shopper om tomaten of komkommers te kopen? En hoe bepaalt hij welk type paprika in z’n winkelmandje komt? Verleidt een recept in het schap shoppers tot het vaker kopen van aubergines? Growers United toetst wat direct invloed heeft op het koopgedrag. Bijvoorbeeld door retailers voor een bepaalde periode gericht te ondersteunen met (in-store) marketingacties of promoties en door direct op de winkelvloer de verkoopresultaten te meten.
En blijkt dat shoppers andere behoeften hebben, dan spelen we hierop in en zorgen we er bijvoorbeeld voor dat onze vruchtgroenten of verpakkingen hierop aansluiten. Als dit allemaal bij elkaar een aantrekkelijk AGF-schap vormt, waar shoppers geïnspireerd raken en verleid worden tot aankoop – bewust of onbewust – dan hebben we samen de juiste strategie te pakken.
Hoe beïnvloed jij het koopgedrag van de shopper? En benieuwd hoe wij je kunnen ondersteunen in het behalen van de beste verkoopresultaten? Lees het hele artikel op distrifood.nl. Of bel ons voor meer informatie!
Perry Dekkers
Commercieel directeur